Månedens tema: Næste kærlighed og positivisme

januar 02, 2018 Mikki Ragn 1 Comments

Januar måned handler om kærlighed til mig selv, og menneskerne omkring mig. Jeg håber på at kunne reducere en del negativitet og stress, og lade mig gå mindre på af de udfordringer jeg måtte møde. Jeg ved det får mig til at føle mig som et bedre mennesker, og det skaber både selvtillid og lykke. Der skal stadig være plads til de negative dage, men jeg vil prøve at følge så mange punkter det er mig muligt, uden at det skal føles for påtvunget.

Jeg vil bruge måneden på at lave nogen øvelser og udfordringer:
* Jeg vil lave en "One line journal" hver aften, og skrive én sætning om noget positivt der er sket i løbet af dagen, stort som småt.
* Jeg vil mindst én gang om ugen lave taknemligheds-tirsdag/torsdag, og skrive om det jeg er takenmlig for.
* Jeg vil være meget mere åben og spontan med komplimenter og positive tanker overfor andre. Hvis jeg tager mig selv i at tænke noget positivt, må jeg prøve også at udtrykke det.
* Hvis jeg har det lidt stramt med en person, må jeg gøre mit bedste for at se om jeg kan finde ét eller andet positivt om dem. Det behøver jeg dog ikke nødvendigvis at sige, hvis det ender med at føles falsk.

I Buddhismen går der en dharma (:læresætning) om, at lykke og kærlighed er som flammen på et stearinlys. Den kan tænde et utal af andre lys, uden at flammen af den grund bliver mindre.
Der er ingen grund til ikke at give næstekærlighed videre. Det er en af de få ting, man kun bliver rigere af, at give væk.

1 kommentar: