Planen

december 15, 2017 Mikki Ragn 0 Comments

 Egentlig er formålet med projektet at være et slags "nytårs fortsæt", i forlængelse af at jeg har klaret mig hamrende godt i 2017, hvor jeg kom mit sukkermisbrug til livs. Men at kalde dette et decideret "fortsæt" er bare lidt bagvendt. Så jeg kalder det i stedet et projekt, eller en slags side hobby. For jeg vil ikke hænge mig selv op på noget, for at tvinge lykke ned i halsen på mig selv, ville næppe få den ønskede effekt. (Derudover er det i skrivende stund stadig december - men hvorfor vente med noget, man lige så godt kan begynde på nu?)

Min tanke og plan med bloggen er følgende (med plads til en hel del ændringer undervejs, skulle det blive nødvendigt).

Hver måned vælger jeg et tema. Noget jeg gerne vil fokusere på, eller læse mere om. Øvelser der kan være i relation til dette, men ikke nødvendigvis udelukket til.
Temaerne udarbejdes hen ad vejen.

Hver uge, har jeg planer om at bestræbe mig på at fuldføre nogen udfordringer, jeg håber kan forbedre mine evner inde for håndtering hhv stress, vrede/tristhed og usikkerheder. Hvis en uge bliver for presset, vil det være bagvendt hvis jeg følte mig stresset af at skulle udføre mine ugentlige udfordringer, og derfor er det mere ment som muligheder snare end regler.
Ind til videre er nogen af de ugentlige udfordringer:
  • Taknemligheds tirsdag/torsdag: Dagen er mindre vigtig, men mindst én gang om ugen, vil jeg gerne lave en liste, eller fokusere på noget ganske særligt, som jeg er taknemlig for. Alt fra evnen til at trække vejret, til erkendelsen af at jeg lever i et rigt velfærdsland.
  • Jeg vil bestræbe mig på at lave noget, jeg ved jeg er god til. I mit personlige tilfælde, er det kreativitet. Noget jeg nyder at lave, og føler jeg skal have støvet lidt op igen.

Hver dag, vil jeg gerne gøre mig nogen refleksioner. Dog med forbehold for at jeg nok glemmer det det meste af tiden :/ Det er et spørgsmål om at få opbygget gode vaner, snare end forpligtelser jeg skal opfylde.
Ind til videre, og så længe jeg kan holde det kørende, vil jeg gerne
  • Starte dagen med at reflektere over hvor heldig jeg er, med alt hvad det indebærer.
  • Afslutte dagen med at reflektere over, hvad jeg har gjort af gode ting i dag. Men også hvilke udfordringer jeg havde, og hvordan jeg håndterede dem.

Løbende har jeg en lille notesbog, jeg skriver noter og tanker i som kommer hen ad vejen, udover hvad jeg ellers vælger at nedfælde her i bloggen.

0 kommentarer: